Kezdőlap > Hirdetmények > Az anyakönyvi ügyintézésről

Az anyakönyvi ügyintézésről

1/2020. (III. 24.) jegyzői utasítás
a veszélyhelyzetben történő anyakönyvi ügyintézésről

Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az alábbiakat rendelem el:
A Becsehelyi Közös Önkormányzati Hivatalban az anyakönyvi ügyek intézése az alábbi szabályok betartásával végezhető:
a) A vészhelyzet fennállása alatt anyakönyvi ügyeiket kedd és csütörtök 10-12 óráig, csak és kizárólag az érintett személyek intézhetik.

b) Az ügyintézés keretében a következő eljárások lefolytatása lehetséges:
1. teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele,
2. elhalálozás anyakönyvezése.
Más, fel nem sorolt anyakönyvi ügyek intézésére nincs lehetőség.
Anyakönyvi kivonat kiállítására irányuló kérelem elektronikus ügyfélkapuval rendelkezők részére a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap linken lehetséges.

c) A házasságkötési szándékkal történő bejelentkezéseket hivatalunk a vészhelyzet idején fogadja.

d) A már korábban házasságkötésre bejelentkezett jegyesekre és házasságkötésükre vonatkozóan a pároknak lehetőségük van lemondani vagy későbbi időpontra halasztani házasságkötésüket.
Ilyen irányú szándékukat kérjük, jelezzék az onkormanyzat@becsehely.hu e-mail címen vagy a 06/93/351-001 számon.

e) Ha a házasságkötésre mégis sor kerül, azon maximum 10 fő vehet részt, akik a következők: anyakönyvvezető, jegyespár, tanúk, férj és feleség rokonságából 2-2 fő és a fizikai kontaktusok (gratulációk, pezsgőzés, kézfogás) elmarad.

2. Fenti intézkedések a koronavírus miatt a Kormány által elrendelt vészhelyzet időtartamáig érvényesek.

Becsehely, 2020. március 19.

Horváthné Szirmai Szilvia
jegyző